Tuesday, May 14, 2013

C.I.N.T.A?


C.I.N.T.A? what is that?! oh please!!
Geliiiii dengan that word !
Tapi hakikatnyaa bende tuu pernah ade
dalam kisah hidup aku sepanjang 18 tahun aku hidup...
OKAY. hahah.. bosan gilaa so? I want to share something
common in life which is "L.O.V.E" story.
Ok. For your information aku memang senang suka dekat orang.
TAPI? untuk jatuh cinta BUKAN SENANG..
Ok, nak jadikan cerita...
Aku pelajar sekolah perempuan for "Secondary school"
SO? memang tak akan maybe. Tapi, malangnya...
Bila aku start berkawan dengan seorang pelajar Sains Perak.
which is lebih dikenali dngan "SEMESTI" smuanya berubah.
TAPI, jangan salah anggap okay.. KAMI TAK COUPLE..
Bagi aku, couple perlu bila NO MORE MAIN2 in LOVE.
hahah.seriously..Aku x mudah terima org dlm hidup..
Aku pun tak tahu laa mcm mana aku boleh terima dia..
Maybe sebab dia bersungguh-sungguh dalam persahabatan
kitaorang kot? Okay, Kami hanya berkawan tapi
diibaratkan mungkin "kawan special"...
not more than that.. hermmm... kami berkawan
sampai habis sekolah. Dia baiklah pada aku..Dia anak first.
Ade masalah broken family laaa.. TAPI, aku tahu dia seorang
yang bertanggungjawab. Takpayah cakap laaa macam mana..
Cara dia handle mak dia, adik beradik dia.. aku dah tahuu..
Dia memang selalu tolong mak dia selesaikan masalah adik-beradik dia..
Tapi, mungkin sebab "masa dan wktu" ,kami putus kawan.
Kami jadi macam "STRANGER" okay "STRANGER" after tuu..
Aku lah penyebabnya. hahah.. hermmm..Sorry okay..
Sebab aku Nampak bnyak gila perubahan dlm persahabatan kita..
so, better you forget me, because i'll learn to forget you ..
Tapi sumpah,kita boleh singkir orang..tapi kita tak boleh singkir MEMORI.
All the memories kill me. It's ok, seperti yg dah aku anggap dulu.
Sebab tuu aku takkan couple sampai aku betul2 bersedia..
Pada aku, Kasih dan sayang aku hanya untuk ALLAH dan family
buat masa ini..itu prinsip aku since sekolah rendah..
Bila dah bersedia, ONLY husband yg sah shja layak terima cinta aku. #Cewh
it's okay..jodoh pertemuan di tangan Allah.. Kalau ada jodoh kita
jumpa..kalau takde, kita jumpa orang lain lah pulak K. hahahah..
HAHAH..L.O.V.E story nih saja2 untuk dikongsi... tak payah laa korang cari
siapa dia sebab itu tak penting..This is just a L.O.V.E story in my life..
Semoga one day aku jumpa dngan org yang baik, soleh, berpendidikan dan boleh
membimbingku ke arah JANNAH MA'WA :') in shaa Allah!..
Aku pon doakan ko pon dapat yang terbaik gak oraite! in shaa Allah! hhahah..
Okay..kepada adik2 kt luar sana, tak payah laa nak couple2 time2 skolah.
sebab cinta di alam persekolahan tu hanya cinta monyet. "MUNGKIN"
Belajar bersungguh-sungguh, pandai2, rajin2,  bila dah umur 23 or above ,
 bila dah dekat U or kerja tuu mungkin itu cinta yang membawa ke akhir hayat.
 pfftt!! TAPI perlu setia lah! :D hahah..ok just tu jaa
thnks luangkan masa membaca  love story yg merepek nih?! hahah.. OK
assalammualaikum.

*BalqisMohamad*

No comments:

Post a Comment